Strategia PR dla Twojej marki
Przygotowanie i wdrożeniePowiedz światu co ma o Tobie myśleć
Ta właśnie myśl jest przewodnią wskazówką w mojej książce „Zostań Królową PR”. Na tym polega dobrze przygotowana i realizowana strategia PR – klienci nie muszą już więcej domyślać się, co mogą od Ciebie kupić, bo po prostu mówisz to wprost i głośno.
Na tym też polega moja praca jako PR-owca do wynajęcia. Pomagam przygotować strategię, wypracować jej najważniejsze punkty i podpowiadam, jak wdrażać w życie plany.
Dostajesz gotowe narzędzie, które możesz od razu wykorzystywać do budowania świadomości swojej marki.
Jak pracujemy na Twoją strategią
Ustalamy cele
Nie podejmuję się współpracy na pytanie „ile razy mogą o nas w mcu napisać w prasie?”, bo nie zaczynam pracy od końca. Najpierw ustalamy po co Twojej marce rozpoznawalność i jak cele komunikacyjne mają wspierać te biznesowe.
Ustalamy zasoby
To czas na burzę mózgów: sprawdzam co już jest wypracowane w firmie, jakie są plany i cele, w jaki sposób o marce mówią np. sprzedawcy i HR.
Na tym etapie również ustalamy, kto z firmy będzie zaangażowany w proces tworzenia, a następnie wdrażania strategii.
Przygotowujemy strategię
To czas na pracę nad dopasowaniem przekazów do grupy docelowej i ustaleniem kanałów dotarcia. Do strategii powstaje również harmonogram obecności marki w poszczególnych kanałach.
Ustalamy także wskaźniki do monitorowania realizacji strategii.
Co powinna zawierać dobra strategia?
- Cel działań: po co działamy komunikacyjnie i jak to wspiera cele biznesowe
- Grupy odbiorców: do kogo mówimy
- Przekazy strategiczne: co mówimy
- Kanały dotarcia: gdzie to mówimy
- Kiedy mówimy: harmonogram działań
- Co sprawdzamy: jak kontrolujemy, czy to co mówimy, działa